torsdag 22 november 2012

Adventskalender

Vi i klassen har fått ett spännande fotouppdrag. Och nästan alla har tackat ja till att göra det, tror det blir 2 stycken bara, som inte ska vara med. Vi ska få fota till en adventskalender som dom ska ha på Trolska skogen.

Nu på eftermiddagen var 6 av oss iväg dit och kollade in området lite, för att samla lite idéer. Och på måndag åker vi iväg hela gänget och fotar. Kan nog bli både roligt, intressant och spännande!

Jag tycker det var mysigt där, även om det var en del som var nerplockat eftersom sommarsäsongen är över. Men jag tror iallafall att vi har lite idéer nu inför måndag.

I tisdags hade vi redovisning av bilderna vi tagit med storformatskamera. Vi skulle ha en kopierad från mörkrummet och en printad, men jag fotade min bild först på förmiddagen på tisdagen, och så skulle filmen framkallas, så jag hann bara med att scanna in och printa ut från datorn.

Annars har vi fullt upp med att tänka ut idéer, fota och allmänt förbereda inför terminens slututsätllning. Jag personligen har inte kommit på nåt alls än, men jag ska nog komma på nåt jag med.

Bara en månad kvar till jullovet nu. Det går fort.

Här är bilden jag använde till storformatsuppgiften, jag valde att fota Lina.

/Hanna T!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar