onsdag 17 oktober 2012

Studio, mörkrum, studio, mörkrum

Just nu är det mest bara studio och mörkrum som gäller för oss. Igår hade vi genomgång av mörkrummet, så nu är det full rulle även där.
 
Och studion är i princip fullbokad varenda dag. Men nästa veckans hängning är just studiobild, analog studiobild, så inte så konstigt kanske att den mesta tiden går åt till det just nu.
 
Efter mycket velande och funderande kom jag till slut fram till att jag ville ha Linda som modell till min analoga hängningsbild. Jag tog ett gäng bilder på henne i söndags, med digitalkameran bara, när vi var i studion ihop med Emma och Lina. Och det var efter att ha kollat på dom som min idé dök upp. Så igår var jag i studion och fotade henne analogt. Har precis framkallat filmen, så vi får se hur det blev.
 
Men imorgon blir det ett litet avbrott, för då får vi besök av naturfotografen Serkan Günes, som bl.a. ska föreläsa för oss. Han tar helt fantastiska bilder! Jag, som i grunden är naturfotograf, är helt förälskad i hans bilder! Jag är suprtaggad inför morgondagen, och ser verkligen fram emot den. Jag tror jag ska fundera ut några frågor som jag kan ställa till honom. Man får ju passa på liksom...
 
Här är en av de bilderna jag tog då i söndags. Jag testade att göra den svartvit i Photoshop, eftersom de analoga bilderna ändå blir svartvita, och jag gillar den! Är inte mycket för svartvita bilder annars, men denna blev lätt bättre i svartvitt.
 
/Hanna T!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar